הבית הכחול - דנה חפץ // מפגש קריאה

הבית הכחול - דנה חפץ // מפגש קריאה

סיפור פשוט אפריל 24, 2024

סיפור פשוט והוצאת פרדס שמחות להזמין למפגש קריאה בספרה של דנה חפץ, הבית הכחול.

הבית הכחול הוא רומן על התפרקות של משפחה. הספר נפרש - כמו 'טקסט לתערוכה שלא תהיה' - כמילון מושגים הפורט שפה אינטימית וביתית, ובה בעת אוניברסלית, כמעט ארכיטיפית. וכמו בציורי הואניטאס ההולנדיים המתארים שפע בשל, אשר במבט שני מתגלה בהם הכוח המאכל המבשר על כליונו הקרוב, כך נבעים בדיוקן המשפחתי מלא החיים גם הסדקים, מהם בוקעים רחשיו של הנחש האורב בגן העדן של הילדות. זו קינה חשופה של אהבה וגעגועים אל מה שהיה ואבד, המדברת גם על עצם היכולת להבין את האובדן ולכתוב אותו.

דנה חפץ היא סופרת, פילוסופית, ביבליותרפיסטית, עורכת ומנחה בכתיבה יוצרת. ספריה הקודמים: "דולפינים בקרית גת" (הקב"מ, 2015), "השתדלות נוספת" (פרדס, 2019), "במדבר דברים"2021) , גם בגרסת אמן עם יורם קופרמינץ), וספר העיון "חסד חילוני" (רסלינג, 2009). על כתיבתה הספרותית זכתה בפרס איגוד הסופרים, פרס שרת התרבות, ומלגת סופרים מטעם הספרייה הלאומית.
עדי שורק היא סופרת, עורכת וחוקרת ישראלית. בין ספריה: "נתן" (כתר, 2018), "לפעמים מאבדים אנשים" (ידיעות, 2013), "תיירות פנים" (ידיעות, 2005), שבע מטרוניתות" (ידיעות, 2001). זוכת פרס מוזס, פרס גולדברג ופרס אשכול. לצד פעילותה הספרותית, השתתפה בפעולות אמנותיות והציגה מיצבי-כתב.

יום שישי, ה24.5, בשעה 12:00
סיפור פשוט - חנות ספרים, שבזי 36, תל אביב-יפו